Robust Together

Opleiding

Ik help organisaties de samenwerking binnen teams
en met hun partners te versterken om ze effectiever te maken

Ik help organisaties de samenwerking binnen teams en met hun partners te versterken om ze effectiever te maken

Robuust in verandering

Inhoud: leer door middel van concrete oefeningen wat ons motiveert om deel te nemen aan verandering om te blijven verbeteren.

Robuust in het licht van onzekerheid

Inhoud:

  • Begrijp onze omgeving en overweeg een alternatief van onze onzekere visie
  • Voelen wat mij. stressveroorzaking brengt om erop te anticiperen en beter te beheren.
  • Analyseren mijn professionele activiteit om te identificieren wat mij energie brengt en wat mij energie cost en indien nodig opnieuw in evenwicht te brengen.

Harmonieuze samenwerking

Inhoud: door praktische situaties, ons bewust te maken van onze eigen manier van werken die kan verschillen van die van anderen en de bruggen te slaan waarmee we kunnen samenwerken door van onze verschillen een troef te maken.

Onderhandelen

KAM (Key Account Manager) voor de detailhandel

Inhoud:

  • Interne en externe analyse om strategische. beslissingen te bepalen en prioriteit te geven.
  • Categoriebeheer voor een langdurige samenwerking.
  • Financiele bijdrage van de klant om winstgevende verkopen te ontwikkelen
  • Business review. voorbereiden om afspraken met “senior managers” te beheren.

Feedback

« Ik nam deel aan de Key Account Management-training georganiseerd door Xavier met mijn collega's. De training was gericht op de belangrijkste onderwerpen om de belangrijkste vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om een key account in de detailhandel te beheren, waaronder strategische analyse, categoriebeheer, klantinput en vakbladen voor inkoopmanagers. We waren diep betrokken en werkten actief aan een concrete zaak via verschillende workshops voor elk onderwerp.

Elke sessie had zeer relevante praktische voorbeelden. Ik raad deze training ten zeerste aan; de inhoud is precies wat u nodig heeft om sterke partnerschappen met uw klanten op te bouwen, en met de methodologie kunt u direct daarna operationeel zijn. »


Thomas Grein
Senior VP Gardena

« Een waardevolle en inzichtgevende workshop over verandering De workshop rond verandering was voor mij een echte eyeopener. Via een intuïtieve aanpak en krachtige vraagstelling liet Xavier ons ontdekken welke fases we als mens doormaken bij verandering. De visuele weergave aan de hand van een curve maakte het proces heel herkenbaar en begrijpelijk. Het gaf me niet alleen inzicht in eerdere ervaringen, maar biedt me ook houvast voor toekomstige veranderingen – zowel professioneel als privé.

Verandering maakt onlosmakelijk deel uit van het leven, en in een wereld waar we dagelijks geconfronteerd worden met een overvloed aan prikkels en voortdurende evoluties, is dit thema relevanter dan ooit. Wat mij betreft zou deze workshop verplichte basiskennis mogen zijn op school of op de werkvloer. Iedereen zou hierbij gebaat zijn – het maakt het leven net iets makkelijker te dragen. »


Vicky Bollen
Technical consultant Medtronic